13.4.07

Niedźwiadek Knut - gwiazda reklamy

Niemcy zakochali się w porzuconym przez matkę niedźwiadku z berlińskiego zoo. Jego potencjalną wartość marketingową eksperci szacują na od 7 do 13 milionów euro.



O zwierzaku stało się głośno, gdy grupa ekologów domagała się od władz ogrodu zoologicznego respektowania praw natury i pozostawienia odrzuconego przez matkę niedźwiadka bez opieki. Oznaczało to dla niego śmierć. Berlińskie zoo nie spełniło żądań, za to skrzętnie wykorzystało popularność podopiecznego. Knut jest gwiazdą najnowszej kampanii producenta słodyczy Haribo, jego podobizna zdobi kartę płatniczą jednego z banków i tytułową stronę niemieckiego wydania ”Vanity Fair”, a telewizja ARD w specjalnym, codziennym programie donosi o stanie niedźwiadka. Ogród zoologiczny, którego giełdowy kurs wzrósł w ciągu ostatniego tygodnia o 16 proc., zamierzą zastrzec markę Knut i sprzedawać firmom licencję na jej wykorzystywanie. ”Niedźwiadek z berlińskiego zoo jako nośnik reklamy jest wart miliony, ale władze ogrodu muszą się spieszyć, bo gdy zwierzę podrośnie, nie będzie już tak atrakcyjne dla reklamodawców” – ostrzega Bernd Michael z agencji Grey z Düsseldorfu, w wypowiedzi dla dziennika ”Die Welt”.

Knut na okładce "Vanity Fair"



Żelki Haribo firmowane przez Knuta



Knut na karcie płatniczej

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

czego szukalem, dzieki

Anonimowy pisze...

search engine ranking tool seo works backlink service generate backlinks