3.4.07

Żywiołowa kampania Czerwonego Krzyża

Agresywna akcja informacyjna ma zmotywować mieszkańców San Francisco do podjęcia przygotowań na wypadek ewentualnej katastrofy.




Według przeprowadzonych niedawno badań, tylko 6 proc. mieszkańców 7-milionowej aglomeracji San Francisco Bay Area zdaje sobie sprawę ze skali zagrożenia klęskami żywiołowymi w postaci trzęsienia ziemi i tsunami. Miejscowy oddział Czerwonego Krzyża postanowił to zmienić i przygotował kampanię informacyjną pod hasłem „Be prepared”. Projekt, w ramach którego przewidziano szereg działań z zastosowaniem marketingu wirusowego i guerilla, zrealizowała agencja Riney (Publicis). Jednym z ciekawszych pomysłów jest kampania z wykorzystaniem billboardów umieszczonych na przyczepach samochodowych zaparkowanych w różnych częściach miasta, na których umieszczono katastroficzną wizję następstw żywiołu. Fotografie oglądane pod odpowiednim kątem idealnie komponują się z otoczeniem, powodując dające do myślenia złudzenie optyczne.

Brak komentarzy: